قبل از اینکه کامپیوترها در دفاتر ظاهر شوند، فروشندگان/نمایندگان بیمه به رودکس دیجیتال، تلفن ثابت و ماشینشان مسلح می شدند! با تبدیل شدن به جریان اصلی رایانههای شخصی و «تنزل» سریع رایانهها به رایانههای رومیزی، برخی از شکلهای جمعآوری دادهها شروع میشود – Rolodex، اسناد، صفحات گسترده، و اگر خوش شانس باشید، یک فروشنده یا نماینده باید از آن استفاده کند. عمل کنید – یکی از اولین CRM های مورد استفاده در نظر گرفته می شود. اینترنت به فروشندگان و نمایندگان اجازه داد تا از طریق ایمیل با هم ارتباط برقرار کنند، و سیستم های تلفن و CRM در دهه 1990 شروع به توسعه کردند و به نمایندگان اجازه دادند تا اطلاعاتی را در مورد مشتریان قبل از فروش به آنها جمع آوری کنند و به عنوان یک مخزن برای تمام آن اطلاعات برای مشتری عمل کنند.
همانطور که راه حل های CRM رشد انفجاری را در دهه 2000 تجربه کردند و به یک ابزار فروش فراگیر تبدیل شدند، در دهه بعد، سازمان ها متوجه شدند که عملکرد فروش کند بوده و ابزاری پر از ویژگی است که به سختی توسط نماینده یا فروشنده استفاده می شود. فقط 20 درصد و مطالعات تایید کرده اند که فروشندگان به سختی حتی نیمی از زمان خود را صرف فروش می کنند. CRM ها به ابزار پیچیده ای تبدیل شده بودند که استفاده از آن دشوار و دست و پا گیر بود و قطعاً دوست یک نماینده نبود.
زمان برای یک تغییر
در میان همه گیری، پذیرش آنلاین به شدت افزایش یافته است. مشتریان، عمدتاً هزارهها و بومیهای دیجیتالی که قبلاً ژنرال Z بودند، از تجربیات دیجیتالی فوق خودکار برنامههای B2C استقبال کردهاند. بنگاههای اقتصادی، مالی و سایر B2Bها مجبور شدهاند تحول دیجیتال «از قبل در حال انجام» را برای ایجاد تجربیات غنی برای مشتریان خود مورد توجه قرار داده و تسریع بخشند.
CRM قرار نبود آن را قطع کند.
مطابق با گارتنر، تا سال 2026، 85 درصد از تعاملات فروش B2B بین تأمینکنندگان و خریداران در کانالهای دیجیتال انجام میشود که این رقم در سال 2021، 55 درصد بود. و تا سال 2028، 85 درصد از تمام شرکتهای دارای B2B به بازار از نوعی هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد. حداقل یکی از فرآیندهای اصلی فروش خود را نزدیک به 40 درصد در سال 2021 افزایش دهند.
نوشته روی دیوار واضح است – زمان CRM هوشمند فرا رسیده است.
کسبوکارهای مالی باید فوراً در پشته فناوری فروش خود سرمایهگذاری کنند تا CRM خود را «بالا منحنی» به یک ابزار بصری و اول تلفن همراه منتقل کنند که میتواند نتایج فروش را برای فروشنده/نماینده خودکار، برنامهریزی و پیشبینی کند.
یک تجربه فروشنده/نماینده جدید منجر به یک تجربه کاملاً جدید مشتری می شود
امروز نمایندگان و معامله گران ما چه انتظاری دارند؟
- آنها به گردش کار آسان روزانه و فناوری بصری نیاز دارند که بتواند بار کارهای تکراری و وقت گیر را از بین ببرد.
- آنها به فناوری هوشمندتر با رابط کاربری ساده و شهودی نیاز دارند که اول از همه تلفن همراه و بدون میز کار باشد
- آنها به پیشنهادات، راهنماییها و توصیههای شخصی نیاز دارند که میتواند به آنها کمک کند روز خود را برنامهریزی کنند، در زمان مناسب به چشماندازهای مناسب برسند و به طور بهینه با آنها تعامل داشته باشند.
CRMهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی فعال میتوانند این تجربه غنی را به روز کاری فروشندگان/نمایندگان بیاورند و به آنها کمک کنند تجارب تعاملی غنی با مشتری ایجاد کنند و سریعتر به اهداف درآمدی خود برسند. CRM های هوشمند می توانند به شما کمک کنند،
- توسعه خط لوله بهبود یافته با توزیع عمیق سرب و توصیه های محصول به خریداران مناسب در زمان مناسب
- افزایش دقت پیشبینی با حمایت از تصمیمگیری ذینفعان برای انجام بهترین اقدامات بعدی، مانند تخصیص مجدد منابع، متمرکز کردن کمپینها و غیره برای دستیابی به اهداف تجاری.
- همکاری مثبت در تیمهای فروش را تقویت کنید، بینشی در مورد بهترین اقدامات بعدی ارائه دهید، و تیمهای فروش را پراکنده کنید تا با بهترین شیوهها همسو بمانید و سریعتر به اهداف دست پیدا کنید.
ما “درخشش” بیشتری را به SunLife هند می آوریم
مرکز خدمات سان لایف هند در نظر دارد تیم عمده فروش خود را 10 برابر در 12 ماه گسترش دهد تا سهم بزرگی از سبد سهام را از شبکه فروشنده شخص ثالث خود بدست آورد. برای رسیدن به این هدف، آنها نه تنها باید تیم خود را گسترش دهند، بلکه باید به موارد زیر نیز بپردازند:
- افزایش تعامل نماینده-مشاور به دفعات منظم و بهبود تعامل شریک برای افزایش آگاهی از مجموعه محصول آنها
- برای برقراری ارتباط با سرنخها و برنامهها و دریافت گزارشها در مورد تعاملات، چالشها و نتایج، گردشهای کاری دیجیتالی یکپارچه را بین شرکا و فروشندگان تنظیم کنید.
- گردش کار و مواد شفاف ایجاد کنید تا بفهمید بهترین عمده فروشان آنها چه کاری انجام می دهند و بهترین شیوه ها را به بقیه اعضای تیم منتقل کنید.
با مشارکت Vymo، پلت فرم تعامل فروش برای شرکت های مالی، آنها یک راه حل هوشمند و سیار CRM را برای کمک به آنها در دستیابی به این اهداف پیاده سازی کردند. با این کار، فروشندگان Sun Life توانستند
- یکپارچه سازی گردش کار، تقویت همکاری بین کارکنان فروش برای همکاری با همکاران و مشتریان.
- فرصتهایی را برای فروشندگان تسریع کنید تا در زمان مناسب تعامل داشته باشند و از پیامهای مرتبط با اطلاعات موقعیتی بیشتر استفاده کنند.
- رقص اجرای بهتر فروش با کتاب های فعالیت
- عملکرد تیم را با گزارشهای بیدرنگ که منجر به مداخلات متنی میشود، ببینید
با Smart Mobile CRM، Sun Life India اشاره کرد:
- افزایش 95 درصدی کاربران فعال روزانه (DAU)
- افزایش 2.5 برابری در فعالیت های درگیر از شرکای Sun Life
- کاهش 65% در “زمان برای بردن” مشتری جدید
- افزایش 14 درصدی تراکنش به ازای هر فروشنده سان لایف
استفاده از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی و ML برای تعامل در فروش منجر به پیشرفت های قابل توجهی نسبت به سیستم های CRM موجود می شود. توانایی خودکارسازی گردش کار فرصت بزرگی را برای فروشندگان و نمایندگان ایجاد می کند تا در زمان مناسب درگیر شوند و پیام های هوشمند و مرتبط ایجاد کنند. منطق خودکار مورد استفاده می تواند به هماهنگ سازی داده ها بین سیستم ها کمک کند و نیاز فروشندگان و نمایندگان را برای جستجوی دستی در دارایی های داده پیچیده از بین ببرد.
یک تغییر دهنده بازی برای فروش در آینده.
شما می تونید گزارش کامل رو اینجا بخونید – فناوری های نوظهور: نوآوران فناوری برای برنامه های کاربردی CRM هوشمند